Spiegeltijd
Door Annemiek Kamp, begeleider Een vast onderdeel in vrijwel ieder ochtendritueel. Even in de spiegel kijken. Hoe zie ik er uit vandaag? Hoe sta ik erbij? Is er nog iets...
Door Annemiek Kamp, begeleider Een vast onderdeel in vrijwel ieder ochtendritueel. Even in de spiegel kijken. Hoe zie ik er uit vandaag? Hoe sta ik erbij? Is er nog iets...
Door Mariken Althuizen, begeleider Toen we begonnen bij LOS hadden we een visie: wij zijn een leeromgeving voor hart en ziel. Hoe dat invulling zou krijgen in de dagelijkse praktijk, daarover...
Door Mariken Althuizen, begeleider “Wij doen politie en boefje. Ik heb net geld gestolen om een huis van te bouwen.” Als ik Fantasia binnenloop is dit het eerste wat een achtjarig...
Door Mariken Althuizen, begeleider Vooral ouders van heel jonge kinderen zijn nog wel eens bezorgd tijdens de oriënterende rondleiding bij LOS Deurne. Is het wel veilig genoeg voor hun kleine grut...
Door Annemiek Kamp, begeleider & specialist natuurkunde Staat het voorbereiden van en het doen van examens haaks op natuurlijk leren? Ja, grotendeels zeker. Toch wordt er ook heel veel natuurlijk geleerd...
Door Helena Kinds, begeleider >Bij LOS krijgen leerlingen de ruimte en verantwoordelijkheid die ze aankunnen. Zo ook twee jongedames, waarvan één had bedacht boodschappen te gaan doen bij een bekende winkel...
Door Annemiek Kamp, begeleider & specialist natuurkunde Hoe creëren we samen voldoende geborgenheid in onze leeromgeving om kinderen een veilige plek te bieden om zich op een natuurlijke manier te ontwikkelen...
Door Mariken Althuizen, begeleider & specialist science/scheikunde Deze vraag krijgen we weleens. Of varianten ervan: hoe leer je dan? Wanneer leer je dan? Ik denk dat de mensen die...