Gouden verbinding

Door Annemiek Kamp, begeleider & specialist natuurkunde Hoe creëren we samen voldoende geborgenheid in onze leeromgeving om kinderen een veilige plek te bieden om zich op een natuurlijke manier te ontwikkelen...

Maar wat leer je dan?

Door Mariken Althuizen, begeleider & specialist science/scheikunde Deze vraag krijgen we weleens. Of varianten ervan: hoe leer je dan? Wanneer leer je dan? Ik denk dat de mensen die...

Maatschappijleer bij LOS

Door Sanne van Dalen, leerling (16 jaar) We wilden met een groepje graag maatschappijleer gaan doen. Sommigen om er later examen in te doen, sommigen gewoon omdat  ze het...

Thuis is saai, LOS is leuk

Door Annemiek Kamp, begeleider & specialist natuurkunde We laten de carnavalsvakantie vervallen. Dit is het voorstel dat we bespreken in de kring van vandaag. Een aantal leerlingen wil niet...

Wat een team!

Door Fanny van Gennip, begeleider Hoe snel kan het gaan als het enthousiasme en de wil aanwezig is?! Negen enthousiaste kinderen van 5 t/m 13 jaar, organiseerden binnen een uur...

Knuffelkring

Door Mariken Althuizen, begeleider & specialist science/scheikunde Tijdens mijn ontbijt open ik, zoals elke dag, Seesaw. Dit is de applicatie waarin we de portfolio’s van de kinderen bijhouden. We = de...

De pooltafel

Door Eric Mijnster, begeleider & specialist intrinsieke motivatie en verhalen vertellen ‘Potje poolen?’ Ik kijk Twan in zijn ogen aan. Zijn blik verklapt dat hij niet voor spek en bonen wilt...

Ontmoeting met LOS

Door Hay Freriks, bezoeker van LOS (veertig jaar ervaring in onderwijs, management, coaching, training, bemiddeling en begeleiding; nu onderwijsinspirator) ontmoeting met LOS en de mooie mensen in deze mooie leeromgeving  ik fiets...